| Problem |
Mulig årsak | Handling |
| Bollen er løs når den er montert |
Manglende gummiring på sokkelen til bollen Bollen er ikke ordentlig festet Fett eller vann mellom |
Fest gummiringen igjen Drei bollen med klokken til Rengjør gummiringen som beskrevet i |
| Bollen er vanskelig å feste |
Smuss mellom sokkelen og bollen |
Rengjør gummiringen som beskrevet i |
| Maskinen stopper under elting |
For tung belastning Motoren er overopphetet |
Trekk ut støpselet og la |
| Timer-display vises ikke |
Etter lengre pause (30 |
Trykk på klokkeknappen for å aktivere timeren igjen. Timeren vil og starte automatisk ved å sette hastighet på maskinen. |
| Vispen treffer bunnen av bollen |
Ikke nok innhold i bollen (Ballongsvispene er |
Tilsett mer innhold |
| Maskinen vil ikke starte |
Av/på-bryteren ved siden av strøminntaket står i av-posisjon (O). Strømledningen er ikke Hodet er ikke ordentlig Motoren er overopphetet |
Sett bryteren i på-posisjon (I) Sørg for at støpselet er satt Lukk hodet til det låses Probaker kutter strømmen når motortemperaturen blir for høy. Trekk ut støpselet og la maskinen avkjøle i minst 30 minutter |
| Hastighetsindikatorlyset blinker når maskinen slås på |
Hastigheten er ikke satt |
Sett hastigheten til 0 |
| Silikonskrapen til flexi-vispen løsner |
Smuss eller fett i Flexi-vispen er ikke det riktige verktøyet for tyngre deiger som gjærdeig og mørdeig |
Rengjør silikonringen og flexivispen grundig med såpevann eller i oppvaskmaskinen Se avsnittet som omhandler |